Με την απελευθέρωση της Θεσσαλίας από τους Τούρκους και την ενσωμάτωση αυτής στο Ελληνικό κράτος, έπρεπε να εκσυγχρονιστεί σιδηροδρομικώς.
Στις 11-9-1881 υπογράφεται η πρώτη σύμβαση για την κατασκευή του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου, μεταξύ του υπουργού Εσωτερικών Νικολάου Παπαμιχαλόπουλου και των μηχανικών Εβαρίστου Κυρίκου και Αρμάουντ Χεννεβέρ, εκπροσώπου του τραπεζίτη της Κωνσταντινούπολης Θωμά Μαυροκορδάτου, για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου Λάρισας.
Στις 13-5-1882.Με νέα σύμβαση που επικυρώνεται στις 22-6-1882 δίνεται στον ίδιο το δικαίωμα κατασκευής και εκμετάλλευσης για 99 χρόνια, γραμμής πλάτους 1 μέτρου από τον Βόλο διαμέσου Βελεστίνου - Φαρσάλων – Σοφάδων- Καρδίτσας – Τρικάλων – Καλαμπάκας. Στις 13-11-1884. Αρχίζουν τα δρομολόγια κανονικά από Βόλο, Βελεστίνο, Φάρσαλα. Στις 30-6-1885 από Φάρσαλα, Σοφάδες, 31-10- 1885, από Σοφάδες Καρδίτσα,9-3-1886, από Καρδίτσα Στεφανοσσαίους και στις 16-6-1886 παραδίδεται στην κυκλοφορία από Στεφανοσσαίους μέχρι Καλαμπάκα.
Η κυκλοφορία γινόταν με ατμομηχανές και βαγόνια επιβατικά Α και Β θέσης και φορτηγά.7-5-1952, παραλαμβάνονται και κυκλοφορούν 14 οτομοτρίς Ιταλικής προέλευσης.
Ο σιδηρόδρομος άλλαξε τη ζωή των κατοίκων και οι αποστάσεις έγιναν πιο σύντομες. Ο σταθμός Φαναρίου ήταν μεγάλος και εξυπηρετούσε όλη την γύρω περιοχή, ορεινή και πεδινή. Είχε διπλή γραμμή για τη διασταύρωση των τραίνων και ξεχωριστή για τη φόρτωση και εκφόρτωση των εμπορευμάτων. Ανατολικά του χωριού υπήρχε και η στάση γκαζέλος, για αποβίβαση και επιβίβαση. Στο σταθμό ως το 1960 υπήρχε και υπαίθριο εκδοροσφαγείο αμνοεριφίων για τις ανάγκες του Πάσχα, που φορτώνονταν σε ειδικό βαγόνι . Οι τσουκαλάδες(αγγειοπλάστες) φόρτωναν το εμπόρευμα, τη σούστα(κάρο) και το άλογο για μακρινές αποστάσεις.
Το καλοκαίρι από Ιούλιο ως Αύγουστο η Ε.Γ.Σ. Καρδίτσας είχε συνεργείο παραλαβής σιταριού.
Οι Φαναριώτες ήταν ευχαριστημένοι και τραγουδούσαν για τον σιδηρόδρομο. Στις 30-6-1998 σταμάτησε η κυκλοφορία και λειτουργία της γραμμής και αρχίζει το ξήλωμα αυτής. Ο σταθμός Φαναρίου έρημος και χωρίς προστασία άρχισε να λεηλατείται και αν δεν παρθούν μέτρα θα γκρεμιστεί.
Με εκτίμηση Απόστολος Φλωρίδης.
Ο Σιδηρόδρομος
Έρχε… καλέ έρχε
Έρχεται ο σιδηρόδρομος,
Έρχεται ο σιδηρόδρομος
Από μέσα απ’ την Καρδίτσα,
Από μέσα απ’ την Καρδίτσα
Έχει καλέ έχει
Έχει βαγόνια μπρούτζινα,
Έχει βαγόνια μπρούτζινα
Και ρόδες ασημένιες,
Και ρόδες ασημένιες.
Φέρνει καλέ φέρνει
Φέρνει και τα παιδάκια μου
Στο πισινό βαγόνι,
Στο πισινό βαγόνι.
Παιδιάμ καλέ παιδιάμ
Παιδιάμ πώς τα περάσατε,
Παιδιάμ πώς τα περάσατε
Εκεί στα μαύρα ξένα,
Εκεί στα μαύρα ξένα.
Τα ξέ… καλέ τα ξέ…
Τα ξένα θέλουν φρόνημα,
Τα ξένα θέλουν φρόνημα
Θέλουν ταπεινοσύνη,
Θέλουν ταπεινοσύνη.
Θέλουν καλέ θέλουν
Θέλουν ματάκια χαμηλά,
Θέλουν ματάκια χαμηλά
Να σκύβουν να περνάνε,
Να σκύβουν τα περνάνε.