Του Δομήνικου Βερίλλη
Η διαφορά του Ε65 από τους άλλους Αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας βρίσκεται στο ότι είναι ένας εντελώς νέος δρόμος, ως προς την ονομασία, τη χάραξη και την κατασκευή του. Ενώ επίσης περνάει από περιοχές που δεν έχουν πολύ μεγάλες πόλεις και επομένως η υλοποίησή του ήταν πολύ δύσκολη. Θυμάμαι, στην αρχή, που ανέφερα το όνομά του και τις σκέψεις μου, τότε, οι περισσότεροι κοίταζαν με περιέργεια και μερικοί απορούσαν με ένα νέο μεγάλο Αυτοκινητόδρομο που έχει για όνομα ένα γράμμα και έναν αριθμό. Μάλιστα κάποιος γνωστός μου , με σταμάτησε μια μέρα στο δρόμο και μου είπε χαρακτηριστικά: <<.. Τι είναι αυτά που γράφεις και ασχολείσαι συνέχεια τελευταία σχετικά με γράμματα, αριθμούς και υψώματα. Δρόμος με ένα γράμμα και έναν αριθμό(Ε65) και ιστορία με υψώματα και έναν αριθμό (731)..>>. Ήταν η περίοδος που, εκτός από την συζήτηση για την Οδική Απομόνωση της Καρδίτσας η οποία είχε ανάψει, είχα ξεκινήσει την προσπάθεια για την, ανάδειξη μετά από πολλές δεκαετίες, της σημασίας των μαχών στο Ύψωμα 731…
Βέβαια υπήρξε μετά από πολλά χρόνια δικαίωση των προσπαθειών και ηθική ικανοποίηση σε όλους αυτούς που συνετέλεσαν στην έκβασή του. Απαιτήθηκαν μεγάλες προσπάθειες, αγώνες και συνεχής, πολύχρονη, διεκδίκηση βήμα –βήμα από φορείς, εφημερίδες και δημόσια πρόσωπα της Καρδίτσας. Ιδιαίτερα για τον Ε65 μεγάλη σημασία είχε το γεγονός ότι, αμέσως, την όλη προσπάθεια αγκάλιασαν τα Τρίκαλα και η Φθιώτιδα , καθώς και όλοι οι φορείς της Δυτικής Θεσσαλίας. Για να ακολουθήσει αργότερα η Δυτική Μακεδονία. Όλες οι θετικές εξελίξεις έγιναν σταδιακά με ατέλειωτη αρθρογραφία, συνέδρια, πιέσεις σε πολιτικά πρόσωπα, Υπουργούς και Κόμματα. Χωρίς βέβαια να απουσιάζουν τα πισωγυρίσματα και οι αμφιβολίες….Ευτυχώς το έργο, σιγά-σιγά υλοποιείται. Τελευταία, μάλιστα, με τη μεγάλη ώθηση που έδωσε ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Σπίρτζης και τώρα με τις αποφάσεις στις Βρυξέλλες, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής.
Η σημασία του έργου για τη χώρα είναι μεγάλη και για την περιοχή μας τεράστια. Η διαφορά θα φανεί ιδιαίτερα μετά την ολοκλήρωση των τμημάτων από το οροπέδιο Δομοκού μέχρι τη Λαμία και από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό. Θα επηρεάσει σταδιακά , άμεσα ή έμμεσα όλους τους τομείς ανάπτυξης και προόδου της περιοχής μας. Είναι, κατά την άποψή μου, το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην περιοχή μας και μας δίνει ελπίδες για το μέλλον.
Η διαφορά του Ε65 από τους άλλους Αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας βρίσκεται στο ότι είναι ένας εντελώς νέος δρόμος, ως προς την ονομασία, τη χάραξη και την κατασκευή του. Ενώ επίσης περνάει από περιοχές που δεν έχουν πολύ μεγάλες πόλεις και επομένως η υλοποίησή του ήταν πολύ δύσκολη. Θυμάμαι, στην αρχή, που ανέφερα το όνομά του και τις σκέψεις μου, τότε, οι περισσότεροι κοίταζαν με περιέργεια και μερικοί απορούσαν με ένα νέο μεγάλο Αυτοκινητόδρομο που έχει για όνομα ένα γράμμα και έναν αριθμό. Μάλιστα κάποιος γνωστός μου , με σταμάτησε μια μέρα στο δρόμο και μου είπε χαρακτηριστικά: <<.. Τι είναι αυτά που γράφεις και ασχολείσαι συνέχεια τελευταία σχετικά με γράμματα, αριθμούς και υψώματα. Δρόμος με ένα γράμμα και έναν αριθμό(Ε65) και ιστορία με υψώματα και έναν αριθμό (731)..>>. Ήταν η περίοδος που, εκτός από την συζήτηση για την Οδική Απομόνωση της Καρδίτσας η οποία είχε ανάψει, είχα ξεκινήσει την προσπάθεια για την, ανάδειξη μετά από πολλές δεκαετίες, της σημασίας των μαχών στο Ύψωμα 731…
Βέβαια υπήρξε μετά από πολλά χρόνια δικαίωση των προσπαθειών και ηθική ικανοποίηση σε όλους αυτούς που συνετέλεσαν στην έκβασή του. Απαιτήθηκαν μεγάλες προσπάθειες, αγώνες και συνεχής, πολύχρονη, διεκδίκηση βήμα –βήμα από φορείς, εφημερίδες και δημόσια πρόσωπα της Καρδίτσας. Ιδιαίτερα για τον Ε65 μεγάλη σημασία είχε το γεγονός ότι, αμέσως, την όλη προσπάθεια αγκάλιασαν τα Τρίκαλα και η Φθιώτιδα , καθώς και όλοι οι φορείς της Δυτικής Θεσσαλίας. Για να ακολουθήσει αργότερα η Δυτική Μακεδονία. Όλες οι θετικές εξελίξεις έγιναν σταδιακά με ατέλειωτη αρθρογραφία, συνέδρια, πιέσεις σε πολιτικά πρόσωπα, Υπουργούς και Κόμματα. Χωρίς βέβαια να απουσιάζουν τα πισωγυρίσματα και οι αμφιβολίες….Ευτυχώς το έργο, σιγά-σιγά υλοποιείται. Τελευταία, μάλιστα, με τη μεγάλη ώθηση που έδωσε ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Σπίρτζης και τώρα με τις αποφάσεις στις Βρυξέλλες, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής.
Η σημασία του έργου για τη χώρα είναι μεγάλη και για την περιοχή μας τεράστια. Η διαφορά θα φανεί ιδιαίτερα μετά την ολοκλήρωση των τμημάτων από το οροπέδιο Δομοκού μέχρι τη Λαμία και από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό. Θα επηρεάσει σταδιακά , άμεσα ή έμμεσα όλους τους τομείς ανάπτυξης και προόδου της περιοχής μας. Είναι, κατά την άποψή μου, το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην περιοχή μας και μας δίνει ελπίδες για το μέλλον.