Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καρδίτσας ❤ με ιστορία 68 χρόνων (φώτο)

Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καρδίτσας ❤ με ιστορία 68 χρόνων (φώτο)

Κάτω από την Ακρόπολη
Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καρδίτσας ΑΕ, με ιστορία Εξήντα πέντε και πλέον χρόνων στον τομέα των επιβατικών μεταφορών, προσπαθούσε πάντα να βελτιώνει τις υπηρεσίες που προσέφερε, ανανεώνοντας τακτικά τον στόλο των λεωφορείων,

κατασκευάζοντας σύγχρονο σταθμό επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών, επιτελώντας παράλληλα και ένα μεγάλο κοινωνικό έργο, έχοντας προσφέρει τα μέγιστα στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου μας.

Το ΚΤΕΛ Ν.Καρδίτσας λειτούργησε για πρώτη φορά το 1950 για να καλύψει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού με μικρά λεωφορεία των δώδεκα και δεκατεσσάρων θέσεων.

Το 1952 ιδρύεται το 16ο ΚΤΕΛ Ν. Καρδίτσας το οποίο εδρεύει επί της οδού Κολοκοτρώνη, έχοντας πρακτορεία στο Μουζάκι, Παλαμά, Σοφάδες, καθώς και στη Λάρισα και τα Τρίκαλα και θα παραμείνει έτσι ως το τέλος του 1967. Το 1968 συγχωνεύτηκαν τα 15 υπεραστικά ΚΤΕΛ της Ηπειρωτικής Ελλάδος καθώς και της Κρήτης σε οκτώ Κ.Τ.Ε.Υ.Λ. (ΚΤΕΛ Υπεραστικών Λεωφορείων).

Το 4ο Κ.Τ.Ε.Υ.Λ. Δημιουργείται στη Θεσσαλία με έδρα τη Λάρισα και το ΚΤΕΛ Ν. Καρδίτσας συνενώνεται με τα ΚΤΕΛ των νομών Λάρισας, Τρικάλων, Μαγνησίας και Πιερίας. Η συνένωση αυτή διαρκεί πέντε χρόνια καθώς η λειτουργία του θεσμού των Κ.Τ.Ε.Υ.Λ. Παρουσίασε σοβαρά προβλήματα αναγκάζοντας τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Συγκοινωνιών να προχωρήσουν στην κατάρτιση καινούριου σχεδίου.

Το 1973 βάσει του νομοθετικού διατάγματος 102, ξαναδημιουργείται το ΚΤΕΛ Ν. Καρδίτσας, μορφή που συναντάμε ως καθεστώς λειτουργίας μέχρι και το 2003.


Το Νοέμβριο του 1994 θα εγκαινιαστεί επί της οδού Λ. Δημοκρατίας ο υπερσύγχρονος για την εποχή σταθμός του ΚΤΕΛ. Ο χώρος αυτό παραμένει ως έδρα ακόμα και σήμερα.

Το Σεπτέμβριο του 2003 το ΚΤΕΛ με την εφαρμογή του Ν. 2963/2001 μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία.

Το ΚΤΕΛ τον Απρίλιο του 2017 άνοιξε εκδοτήριο μέσα στην πόλη (γραφείο έκδοσης εισιτηρίων και ενημέρωσης του επιβατικού κοινού), εκδίδονται εισιτήρια για όλες τις διαδρομές.

Δείτε φωτογραφίες:
1995, άλλα, παλιότερα χρώματα στο διάκοσμο! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Ένα αξέχαστο DAF του ΚΤΕΛ Καρδίτσας, το Νο 39 με τον μάστορά του... τον παλιό μας φίλο κ. Στέφανο Πετσογιάννη, πριν 20 και παραπάνω χρόνια στις συναντήσεις μας στη Λιοσίων! "Αδυναμίες...." γράφει το αμάξι, αδυναμία όλων μας τα λεωφορεία, η ιστορία τους, αλλά κυρίως οι άνθρωποί τους! Τον ευχαριστούμε για όλο το ιστορικό υλικό που μας είχε εμπιστευτεί και μοιραστεί μαζί μας. Νάσαι καλά Στέφανε, καλά χιλιόμετρα να έχεις! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece. 

Εδώ Στέφανος Πετσογιάνης και Kyriakos Pipinis. Νιάτα... Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1999, το Νο 79 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, 40αρι SBAV, στην Καρδίτσα.Πίσω το #57 Καρδίτσας Setra S215HD. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1994, το Νο 28 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Θερμές ευχαριστίες στον κ. Γιώργο Πλακιά για την πανέμορφη φωτό του Νο 20 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, που έφτασε στη σελίδα μας με φροντίδα του καλού μας φίλου Γιάννη Μανίκα. το λεωφορείο μετά πουλήθηκε στο ΚΤΕΛ Λάρισας και σήμερα κυκλοφορεί ακόμα στην Αλβανία. Χαιρετισμούς στους παλιούς και καλούς μας φίλους σε Μουζάκι και Καρδίτσα! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Αναμνήσεις ΚΤΕΛ Καρδίτσας.... Δεξιά Αλέκος Πλακιάς, αριστερά Σάκης Τυρογιάννης, μπροστά στο αξέχαστο Magirus Νο 27 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, κάποια στιγμή στη δεκαετία του ΄80. Η φωτογραφία έφτασε στη σελίδα με φροντίδα καλών μας φίλων από την Καρδίτσα. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.
1978, το Νο 37 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, ολοκαίνουριο DAF, από τα χέρια των Ρουμπά-Σπηλιωτόπουλου. Θερμές ευχαριστίες στην οικογένεια Τύμπα, που πριν μερικά χρόνια μας έστειλαν φωτογραφίες από την ιστορία τους! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1993, το Νο 50 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, ΜΒ Ο302s3. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1997, το Νο 58 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, FAP Sanos της ΑΛΦΑ, 40 θέσεων — στην τοποθεσία Καρδίτσα. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1998 το Νο 19 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.


1995, το θρυλικό Νο 9 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, αφιερωμένο στο φίλο της σελίδας Thanasis Fakitsas, που υπέβαλε...σχετικό και θερμό αίτημα! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.
Το Νο 38 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Το Νο 38 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Εις μνήμην Κώστα Μανίκα...
Ένας παλιός γνώριμος και φίλος, αυθεντικός αυτοκινητιστής στο ΚΤΕΛ Καρδίτσας από πολύ νιάτα και εξαιρετικά αγαπητός άνθρωπος, ο Κώστας Μανίκας "έφυγε" προχθές. Στις φωτογραφίες, τον βλέπουμε δίπλα στο αγαπημένο του 38, το Ο302 και στο τιμόνι σε καρέ από παλιό φιλμάκι του Μουζακίου. Συλλυπητήρια στο γιο του Γιάννη Μανίκα, που συνεχίζει στο "τιμόνι" της μεγάλης παρακαταθήκης του πατέρα του! Αντίο Κώστα! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.18 Μαρτίου 2017


Το Νο 6 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, Mercedes LP322 με αμάξωμα Τσώκου, στα τέλη της δεκαετίας του 60 επί 4ου ΚΤΕΥΛ. Η φωτογραφία ήρθε με φροντίδα του φίλου Παράσχου Καμπά. Ευχαριστούμε.... Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1993 το Νο 15 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης μόλις έχει κοπεί. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece. 

Το Νο 19 του ΚΤΕΛ Καρδίτσας στην εθνική, λίγο μετά την αναχώρησή του από τη Λιοσίων. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece. 

1989 το Νο 73 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης, Mercedes σε πλαίσιο φορτηγού LK1113 με κομμένη καρότσα από καμηλάκι Βιαμάξ. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Το Νο 2 του ΚΤΕΛ Σάμου, Magirus ΒΕΛΟ, είχε έρθει μεταχειρισμένο, πρώην 23 Καρδίτσης, και είχε αντικαταστήσει ένα ίδιο μοντέλο. Εδώ, το πετύχαμε στη Σάμο το 1997 αποσυρμένο, μετά από θητεία μάλλον σε lunapark. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

2001, το Νο 54 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης στο Μουζάκι. Ευχαριστούμε πολύ τους φίλους που έστειλαν εικόνες του αυτοκινήτου, εκεί που αναπαυόταν πλέον πριν μερικά χρόνια. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

1997, το Νο 35 του ΚΤΕΛ Φωκίδος, VOLVO SBAV 80, πρώην 52 Καρδίτσης. Φωτογραφία από: BUS Memories Greece.

Οκτώβριος 1983, οδός Πανεπιστημίου Αθήνα, στο χέρι η φωτογραφική μηχανή, ξαφνικό πέρασμα, κλικ... Ήταν η πρώτη και τυχαία συνάντηση με το πανέμορφο Νο 38 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης του αείμνηστου Κώστα Μανίκα.... Αφιερωμένη 35 χρόνια μετά στο γιο του Γιάννη Μανίκα, έναν πολύ αγαπητό μας φίλο! Φωτογραφία από: BUS Memories Greece. 

Mercedes Benz 1113 Βιαμάξ του 16ου ΚΤΕΛ Καρδίτσης, υπ' αριθμόν ανεμοθώρακος #43. — μαζί με Ilias Papadopoulos . Φωτογραφία από: Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα / Bus Oldtimers Hellas.
Ιστορικό Mercedes Benz Βιαμάξ που κυκλοφόρησε στο ΚΤΕΛ Καρδίτσης με αριθμό ανεμοθώρακα 2. — μαζί με Γεωργιος Μπακατσης. Φωτογραφία από: Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα / Bus Oldtimers Hellas.

VOLVO B63 κατασκευής Ηλιόπουλου. Ήταν το 20 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης. Φωτογραφία από: Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα / Bus Oldtimers Hellas. 

Ιστορική φωτογραφία από τον φίλο μας, τον Κώστα από το ΚΤΕΛ Καρδίτσης, δείχνει ένα Mercedes 1113 Βιαμάξ να περνά από τη χιονισμένη Αρκίτσα, το 1977. Ήταν το 44 του ΚΤΕΛ Καρδίτσης.Φωτογραφία από: Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα / Bus Oldtimers Hellas.

Εδώ διακρίνεται το 15 του ΚΤΕΛ Καρδίτσας να ποζάρει με τον ιδιοκτήτη, το γιό του και… τρεις οβελίες που είχαν χρησιμοποιηθεί για το γλέντι εκείνου του Πάσχα.
Είναι μια φωτογραφία που θυμίζει όμορφες στιγμές με παλιούς λεωφορειούχους και τις οικογένειές τους, όταν το Πάσχα ήταν γιορτή που έφερνε κοντά τις οικογένειες και ολόκληρες πόλεις γίνονταν μια συντροφιά.

Πηγή: http://busoldtimers.blogspot.com/

Λεωφορείο του ΚΤΕΛ Καρδίτσης κάτω από την Ακρόπολη, την δεκαετία του ΄70.

Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα / Bus Oldtimers Hellas
https://www.ktel-karditsas.gr/
BUS Memories Greece